Lite kring produkt kringprodukt metaprodukt.

Produkt/Kringprodukt och Metaprodukt

Vad är edge produkt?

Jag anser att edge produkt/tjänst är kläder för mannen, nu till en början. Vi säljer kläder för mannen som är på gång i livet och för mannen som är intresserad av kläder. Butiken erbjuder även en tjänst som är kaffe. Kläder är det vi vill syssla med och som intresserar oss och det som vi vill förmedla till våra kunder.

Vad är edge kringprodukt?

Kringprodukt för många butiker är de tillval man får eller behöver köpa till sin produkt för att den ska bli så bra som möjligt och för att man ska bli så nöjd som möjligt.
Jag säljer kläder och kan därför inte erbjuda några extra kablar som det brukar vara i en elektronik butik, eller schampo som hos frisören. De kringprodukter som jag kan erbjuda är att istället för att sälja ett plagg, försöka sälja hela looken. Jag vill försöka jobba med detta och säga till min expo ansvarig att bygga helhet istället för att sälja en produkt. Jag vill att mannen ska gå in i butiken och be efter det som fanns i skyltfönstret skjorta, kofta, byxor och väska. Kringprodukterna för mig kommer vara det som i vanliga fall är merförsäljning. Strumpor för kvällen, en snygg fluga som skulle passa bra eller varför inte ett par snygga hörlurar för ipoden från Nixon som han kan ha när han går till skolan, sitter och pluggar på biblioteket eller är på väg till jobbet. Kringprodukten kommer att vara allt det som binder samman en helhet hos personen, och det är detta jag måste lära mina anställda sen framöver. Att vara framåt och veta att man gör alla kunder en tjänst att visa och förmedla känslan man får om man bär allt tillsammans.

Vad är edge metaprodukt?

Känslan edge vill få kunderna att känna är helhets känslan det är det som är företagets metaprodukt. Edge vill förmedla det att när man går i stan med sina kläder från edge kommer man känna att man är någon och inte vem som helst i mängden utan att jag kommer att ha mycket roligare i dessa kläder. Jag anser att detta stämmer överens eftersom det är jag som startat upp edge.

En av frågorna var hur detta tar sig i konkret uttryck i företagets dagliga verksamhet?

Svar på det kan jag enkelt säga att vi som ska jobba där kommer att ha fantastiskt roligt i dessa kläder. Och det är väldigt enkelt att bära dem, man kan lätt styla upp dem och styla ner dem beroende på tillfälle man ska använda plagget. Tanken är att man ska kunna använda plaggen vart man än ska. Detta kommer att synas på kunderna, de kommer vilja att vara som vi. Dom vill känna det vi känner när vi bär upp kläderna. Det vi gör i butikerna ska spegla den känsla man får när man bär helheten av produkterna. Det är också här vi skiljer oss ifrån konkurrenterna. Vi säljer helheten inte bara ett plagg. Jag är medveten om att konkurrenterna kan göra det samma men saknar motivationen att genomföra det.

Leave a Reply

